Al dr pescatori x prostatite

Buona sera dottore, da 5 giorni ho iniziato una cura di ciproxin 500 2 compresse al giorno per una improvvisa prostatite da eschericchia coli.
Volevo sapere se posso prendere il cialis 5 mg durante il periodo di cura antibiotica o se questi due farmaci hanno interazione tra loro. Il motivo della domandA è' perché facendo una ricerca su internet ho trovato questo studio che adesso le riporto e volevo sapere se e' attendibile. Grazie in anticipo fonte medline.
Ciprofloxacin-Induced Antibacterial Activity Is Attenuated by Phosphodiesterase Inhibitors.
Masadeh MM, et al. Curr Ther Res Clin Exp. 2015.
Show full citation
Abstract
BACKGROUND: Ciprofloxacin is a commonly used antibiotic for urinary tract infection that interacts with bacterial topoisomerases leading to oxidative radicals generation and bacterial cell death. Phosphodiesterase inhibitors (PDEis), on the other hand, are commonly used drugs for the management of erectile dysfunction. The group includes agents such as sildenafil, vardenafil, and tadalafil.

OBJECTIVES: We investigated whether PDEi could interfere with the antibacterial activity of ciprofloxacin.

METHODS: PDEis were tested in several reference bacteria, including Escherichia coli, Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa, Staphylococcus epidermidis, Acinetobacter baumannii, Proteus mirabilis, and Klebsiella pneumoniae utilizing a standard disc diffusion method and measuring both zones of inhibition and MIC.

RESULTS: Results from both assays indicated that ciprofloxacin demonstrates potent activity against the tested reference bacteria. Additionally, when bacteria were treated with a combination of ciprofloxacin and sildenafil, tadalafil, or vardenafil, the zones of the combination inhibition were significantly reduced, whereas the MIC values were significantly greater than those of ciprofloxacin alone for all tested bacterial strains. In an attempt to examine the mechanism by which PDEis interfere with the action of ciprofloxacin, we utilized the in vitro E coli DNA gyrase cleavage assay. The results showed that PDEi drugs had no effect on ciprofloxacin's inhibition of E coli gyrase activity.

CONCLUSIONS: Pretreatment of various reference bacterial cells with PDEis largely inhibited the antibacterial activity of ciprofloxacin.

PMID 26649077 [PubMed] PMCID PMC4644238
[#1]
Dr. Diego Pozza Andrologo, Endocrinologo, Chirurgo generale, Oncologo, Urologo 15.9k 465 2
caro lettore,

mi sembrano più valutazioni di tipo scientifico con scarsa attinenza pratica per le comuni infezioni urologiche e genitali. anche perchè i farmaci erettili vengono in genere assunti (salvo il cialis 5 mg) in maniera abbastanza discontinua
cari saluti

Dott. Diego Pozza
www.andrologia.lazio.it
www.studiomedicopozza.it
www.vasectomia.org

[#2]
dopo
Attivo dal 2016 al 2016
Ex utente
Grazie per la risposta ma io il cialis 5 mg lo prendo tutti i giorni e volevo sapere se può fare interazione con il ciproxin ?
[#3]
Dr. Edoardo Pescatori Urologo, Andrologo 4.8k 111 12
Gentile lettore,
mi scuso della tardiva risposta, ma il suo "post" alla mia attenzione mi era sfuggito. Probabilmente ad ora il problema non si pone più, ma di principio non vi è controindicazione tra tadalafil giornaliero e ciprofloxacina; un singolo studio deve essere replicato e confermato perché ciò impatti sulla pratica medica.

Dott. Edoardo Pescatori
Specialista in Urologia - Andrologo
www.andrologiapescatori.it